Sváteční otevírací doba: dne 23.12. bude kamenná prodejna otevřena 8:30-12:00 hod. Ve dnech 24.12.-3.1.2025 bude prodejna uzavřena. Objednávky z eshopu v tomto termínu budou vyřizovány a odesílány v týdnu od 6.1.2025. Otevíráme opět 6.1.2025.

Materiály rámů kol Cube

Hliníkový rám




High Performance
Vyšší pevnosti hliníku High Performance je dosaženo použitím speciální slitiny v kombinaci s kalící tepelnou úpravou. Trojnásobné nebo dokonce čtyřnásobné řezání surového hliníku nám umožňuje použít minimální množství materiálu, protože tloušťku stěny lze upravit podle zatížení. Používáme také speciálně navržené hydroformované tvary trubek. Výsledkem kombinace všech těchto výrobních postupů je vytvoření tuhých, vysoce výkonných rámů s jedinečným vzhledem.

Všechny naše hliníkové rámy šetří dodatečnou hmotnost díky použití našeho procesu mokrého lakování a loga a nápisy na leštěných nebo kartáčovaných rámech jsou chráněny několika vrstvami mokré barvy. Výsledkem použití hliníku nejsou jen vysoce kvalitní rámy, ale také nám umožňuje vyvíjet inovativní koncepty, jako je náš integrovaný zadní nosič. Ten byl představen v roce 2014 a okamžitě se stal hitem u prodejců i recenzentů. Protože je nosič nedílnou součástí rámu, zvyšuje tuhost podvozku a zároveň zachovává čistý vzhled. Navrhli jsme jej také tak, aby byl univerzální a rozšiřitelný - brašny, zádržné systémy a koše lze namontovat rychle, snadno a bezpečně.

Superlite 
Tepelně zpracovaný hliníkový rám Superlite s vysokou pevností v tahu je tuhý, odolný proti korozi a únavě. Dvojitě prořezávané trubky s tenkými stěnami umožňují snadnou konstrukci rámu s vynikajícími vlastnostmi v oblasti průtažnosti a tuhosti. Náš patentovaný proces pokročilého mechanického tváření nám umožňuje upravovat vlastnosti trubek bez zdlouhavého a složitého svařování. Je to výrobní metoda, která zlepšuje vzhled i funkci. Víceprofilové trubky umožňují vyrobit hliníkový rám, který je lehčí a zároveň tužší.


Karbonový rám C:62

Ne všechny karbony jsou stejné. U našeho karbonu C:62® jsme zvýšili obsah vláken s vysokým modulem pružnosti a výsledný materiál jsme pak vyztužili nanočásticemi zapracovanými do spojovací pryskyřice. To vše je jen elegantní způsob, jak říci, že je extrémně pevný, lehký a odolný.



Vysoce výkonný karbon: Lehký a tuhý zároveň
Mnoho jezdců považuje karbon za dokonalý materiál. Díky lehkému a zároveň tuhému karbonu je každé kolo výrazně živější. Náš karbon Super High Performance Carbon se stal hitem mezi novináři a osvědčil se i při závodech našich profesionálních závodníků. V roce 2016 bylo cílem našich konstruktérů tento již tak skvělý materiál ještě vylepšit. Výsledkem je C:62®, materiál rámu s 62procentním obsahem karbonu.

Výrobní proces Monoque
Neobvykle vysokého obsahu karbonu je při výrobě dosaženo pomocí tří dokonale integrovaných technik.
Pokročilá dvojitá forma: Nepřesné překryvy minimalizujeme přesným přizpůsobením oblastí překrytí jednotlivých karbonových vrstev během procesu stavby monokoku. Výsledkem je rám bez nadbytečné hmotnosti - každý gram se počítá. Během výrobního procesu také používáme pevné jádro uprostřed rámu, které se po dokončení rámu odstraní. Tím se snižuje hromadění složeného materiálu a zvyšuje se bezpečnost a integrita našich nejlehčích rámů.

Rozptýlené nanočástice
Speciální výběr materiálu z uhlíkových vláken: K výrobě nejkvalitnějšího karbonu je zapotřebí mimořádná kombinace materiálů. Použitím vláken High Modulus jsme dosáhli mimořádné tuhosti rámu C:62®. Jemně rozptýlené nanočástice jsou integrovány do pryskyřice, která spojuje dvě karbonové vrstvy. Díky těmto drobným částicím se zlepšila trvanlivost rámu - je také méně citlivý na nárazy a lépe odolává vnějším silám. Tato kombinace nanočástic a vláken s vysokým modulem je to, co dělá z rámu C:62® rám SHPC.


Karbonový rám C:68

Náš karbon C:68® dosahuje nemožného: nižší hmotnosti a vyšší pevnosti. Plochá vlákna s vysokým modulem pružnosti umožňují snížit tloušťku stěny až o 25 % a naše pokročilá výroba Twin Mold zajišťuje konzistenci a přesnost. Jediné, co potřebujete vědět, je, že je to úžasný materiál pro stavbu skvělých rámů kol.



Méně pryskyřice a vyšší obsah vláken

C:68® je především vysoce inovativní karbonová technologie, méně pryskyřice a vyšší obsah vláken. Obsah vláken 68 % a drobné nanočástice v pryskyřici minimalizují hmotnost a zároveň zvyšují tuhost.

Výrobní proces: Vysoce specifický výrobní proces kombinuje naše pokročilé techniky Twin Mold a Zero s těmi správnými materiály a vytváří tak nejlehčí rám z uhlíkových vláken na trhu. Advanced Twin Mold je speciální výrobní proces. Minimalizujeme nepřesné přesahy tím, že během procesu stavby monokoku přesně přizpůsobujeme oblasti překrytí jednotlivých karbonových vrstev. Výsledkem je rám bez nadbytečné hmotnosti - každý gram se počítá. Během výrobního procesu také používáme pevné jádro uprostřed rámu, které se po dokončení rámu odstraní. Tím se snižuje hromadění složeného materiálu a zvyšuje se bezpečnost a integrita našich nejlehčích rámů.

Zero znamená, že k rámu nelepíme komponenty, pokud to není nezbytně nutné. Různé materiály mají různé vlastnosti. Z tohoto důvodu může být riskantní kombinovat více materiálů. Proto v žádném z našich rámů C:68® nepoužíváme lepené hliníkové komponenty, jako jsou pláště spodního držáku nebo objímky ložisek. Jedinou výjimku děláme u závitů šroubů, které musí být hliníkové (spíše než karbonové), aby byla zaručena jejich trvanlivost. Tímto minimalistickým přístupem šetříme hmotnost rámu C:68® a minimalizujeme potenciální slabá místa - kolo CUBE by mělo vydržet roky!

Použitý materiál je samozřejmě stejně důležitý jako výrobní proces. Náš vysoce kvalitní karbon C:68® můžeme vyrobit pouze za použití té nejlepší kombinace jednotlivých složek. Dosažení extrémně vysokého obsahu uhlíku 68 % znamená minimalizaci pryskyřice, která spojuje vlákna dohromady. Prostor mezi vlákny jsme zmenšili použitím materiálu Spread Tow Material - což umožnila plochá struktura svazků vláken. Ty nejsou kulaté, ale mají protažený průřez. Díky tomu je méně mezer, které je třeba vyplnit pryskyřicí. Díky dvouosé struktuře můžeme vlákna vrstvit ve dvou různých směrech v rámci jedné vrstvy, což nám umožňuje snížit tloušťku stěny až o 25 %, aniž by byla ohrožena tuhost nebo trvanlivost rámu.

Dispergované nanočástice: Bezpečné a robustní
Vlákna s velmi vysokým modulem - donedávna používaná pouze ve specializovaných výrobních procesech, jako je konstrukce satelitů - přispívají k mimořádnému stupni tuhosti bez zvýšení hmotnosti. Přidání přesně rozptýlených nanočástic do pryskyřičného systému zvyšuje odolnost rámu C:68® na úroveň, která by dříve byla považována za nemožnou. U běžného pryskyřičného systému může dojít k poškození na rozhraní jednotlivých vrstev vláken při působení extrémních vnějších sil, jako je tomu například při nárazu. Ale nanočástice, které jsou zapuštěny do pryskyřice, nemohou být těmito silami odděleny. Výsledek? Vnitřní odolnost proti poškození - a tím i celková trvanlivost - rámu se výrazně zlepšila. To je obzvláště důležité hledisko u ultralehkých konstrukcí, protože nám umožňuje postavit kolo, které je lehké a tuhé a zároveň bezpečné a robustní. Právě kombinace karbonového materiálu High Modulus Spread Tow, rovnoměrně rozložených nanočástic a vláken Ultra High Modulus vytváří dokonalý materiál pro stavbu rámu: C:68®.


Karbonový rám C:68X

VÍTEJTE V BUDOUCNOSTI
Karbon C:68X® kombinuje všechny naše zkušenosti z výroby karbonových rámů do dokonalého materiálu, který využívá optimální směs vláken a pryskyřice s nanočásticemi. Díky přesné výrobě Advanced Twin Mold se můžeme vyhnout i lepeným objímkám nebo vložkám. Je to nový standard pro lehký, tuhý a pevný materiál.



VÝVOJ
Když jsme se pustili do vývoje technologie C:68®, jednou z našich největších priorit bylo snížit množství pryskyřice na úroveň, kterou považujeme za ideální: 32 %. Vylepšili jsme také strukturu pryskyřice přidáním speciálních nanočástic, aby byla ještě tužší než kdykoli předtím. C:68X® staví na tomto know-how a posouvá ho na další úroveň tím, že zahrnuje specifický výběr a orientaci vláken. Díky této nové technologii můžeme vybírat a orientovat karbonová vlákna tak, aby podle potřeby přidávala tuhost nebo poddajnost přesným úsekům rámu. Vlákna na každé části rámu jsou orientována podle zatížení, což nám umožňuje plně využít potenciál uhlíkových vláken a dosáhnout obrovského zlepšení jízdních vlastností. Rozlučte se s homogenní vazbou rámu C:68® a přivítejte technologii C:68X® v celé její kráse: vždy perfektní materiály a orientace potřebné pro konkrétní část rámu. Při vrstvení používáme až šest různých typů vláken a šetříme hmotnost navzdory zvýšené aerodynamické účinnosti a plné integraci systému. Výsledek: Ještě větší tuhost s poddajností přesně tam, kde je to potřeba, pro pohodlnější a bezpečnější rám. Zní to jako nesplnitelný sen? Vítejte v budoucnosti!

 

×

Splátková kalkulačka ESSOX